ΔΙΕΚ Βόλου: Δημιουργικές προτάσεις σπουδαστών
Τις δημιουργικές προτάσεις των σπουδαστών του τμήματος Γραφικών Τεχνών του ΔΙΕΚ Βόλου, με σκοπό να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία των Τουριστικών Αναμνηστικών του Δήμου, παρουσίασαν χθες η πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του Δήμου Βόλου κ. Σούλα Μπαρτζιώκα, ο διευθυντής του ΔΙΕΚ κ. Φίλιππος Καλογιάννης και οι ίδιοι οι σπουδαστές. Εμπνευσμένα από το δίπτυχο Βόλος – Πήλιο και τους μύθους της Αργοναυτικής Εκστρατείας, την Αργώ συγκεκριμένα και του Κένταυρου Χείρωνα, οι σπουδαστές σχεδίασαν σειρά λογοτύπων με σκοπό να τυπωθούν πάνω σε χρηστικά αντικείμενα (μπλούζες, τσάντες, καπέλα, αναπτήρες, mouse pads, flash discs, μπρελόκ, ποτήρια, κούπες κ.ά.) τα οποία θα διατίθενται προς πώληση στους επισκέπτες της περιοχής.
Σύμφωνα με την κ. Μπαρτζιώκα, η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της γενικότερης οργάνωσης και τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου, αξιοποιώντας τη μεγάλη πηγή νέων ιδεών που αποτελεί το τμήμα Γραφικών Τεχνών και οι σπουδαστές του. Οι σπουδαστές αφέθηκαν ελεύθεροι να δημιουργήσουν μέσα από τη φαντασία αλλά και τις εμπειρίες τους και χωρίς να τους έχει δοθεί συγκεκριμένη κατεύθυνση παρά μόνο το μήνυμα του Δήμου: Βόλος – Πήλιο εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν επάνω στους μύθους που συνδέονται με την περιοχή. Η διαδικασία εξελίχθηκε σε τρία βήματα: σχεδιασμός, παρουσίαση και επιλογή μακετών, επιλογή αυτών που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε χρηστικά και άλλα αντικείμενα, ενώ εκκρεμεί η τρίτη φάση της διαδικασίας που περιλαμβάνει έρευνα αγοράς που σε συνδυασμό με το κόστος παραγωγής των αναμνηστικών αντικειμένων θα οδηγήσει στις τελικές αποφάσεις για το ποια θα παραχθούν και σε ποιες ποσότητες. Ως προς τα σημεία πώλησής τους, η κ. Μπαρτζιώκα σημείωσε πως και για το θέμα αυτό γίνονται συζητήσεις, ώστε να βρεθούν λύσεις έτσι ώστε να μπορούν να πωληθούν τόσο από το Δήμο, όσο και από καταστήματα της πόλης αλλά και από απόφοιτους του ΔΙΕΚ». Όπως συμπλήρωσε ο κ. Καλογιάννης, η συγκεκριμένη κίνηση αποτέλεσε μια πρόκληση και μια ευκαιρία ταυτόχρονα για το ΔΙΕΚ Βόλου. Πρόκληση, γιατί οι σπουδαστές εργάστηκαν σε πραγματικές συνθήκες κι αυτό τους προετοιμάζει για την αγορά εργασίας και ευκαιρία, γιατί με παρόμοιες δράσεις μπορούν να δημιουργηθούν μικρές οικονομικές μονάδες, αφού οι σπουδαστές – απόφοιτοι του ΔΙΕΚ, θα έχουν τη δυνατότητα να μετατρέψουν την ιδέα τους σε εμπορικό προϊόν.
Με την επιμέλεια των καθηγητών κ. Αρετής Μπασδάνη και κ. Πάνου Ποδαρόπουλου, οι επτά σπουδαστές του δευτέρου έτους του τμήματος Γραφικών δημιούργησαν σειρά σχεδίων και προτάσεων, οι περισσότεροι και για τα δύο θέματα, Αργώ και Κένταυρος, μέχρι να καταλήξουν στα τελικά λογότυπα που παρουσιάστηκαν χθες. Στο συγκεκριμένο project συμμετείχαν οι: Γιώργος Αφετζόπουλος, Δήμητρα Αλεξίου (δύο λογότυπα), Παναγιώτης Κατσίκας, Μιλίτσα Νίκολιτς, Γιώργος Παπαγεωργίου, Δημήτρης Ζαφείρης και Ηρώ Τζήμα (με δύο λογότυπα).
Ο Δημήτρης Ζαφείρης, που για το λογότυπο που σχεδίασε εκφράστηκε το ενδιαφέρον και η σκέψη του να αποτελέσει το επίσημο λογότυπο του Δήμου Βόλου, σημείωσε πως η συγκεκριμένη εργασία έδωσε σε εκείνον και τους συμφοιτητές του τη δυνατότητα να εκφραστούν δημιουργικά υπό πραγματικές συνθήκες, κάτι που τους προετοιμάζει καλύτερα για τα όσα θα αντιμετωπίσουν στην αγορά εργασίας, ενώ πρόσθεσε πως τον χαροποιεί η ιδέα πως η δουλειά του θα ταξιδεύει στο εξωτερικό μέσω των τουριστών που θα αγοράσουν τα συγκεκριμένα αναμνηστικά.
Τέλος, και σε ό,τι αφορά στην απορροφητικότητα των σπουδαστών του ΔΙΕΚ Βόλου από την αγορά εργασίας, ο κ. Καλογιάννης σημείωσε πως «τα τμήματα Μαγειρικής και υπευθύνων Υποδοχής και Φιλοξενίας είναι εκείνα που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη απορροφητικότητα των αποφοίτων τους». Επίσης, τα τέσσερα τελευταία χρόνια ο αριθμός των σπουδαστών παραμένει σταθερός ενώ δήλωσε πολύ αισιόδοξος για τις εγγραφές για την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με τα στοιχεία των μέχρι τώρα προεγγραφών αλλά και τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που οδηγούν πολλούς μελλοντικούς σπουδαστές και τους γονείς τους να επιλέγουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΔΙΕΚ Βόλου.
Πηγή: www.e-thessalia.gr