Follow us

Τα Νέα μας

COMENIUS -RACONTE-MOI UN BIJOU- 2010-2012

Η σύμπραξη "Raconte-moi un bijou!" συγκέντρωσε για 2 χρόνια ομάδες από 10 σχολεία- εταίρους της Ευρώπης μέσω του κοινού επαγγελματικού τους τομέα (κόσμημα) και την επιθυμία τους να συμμετάσχουν με τους μαθητές τους, σε ένα πρόγραμμα με βάση την παιδαγωγική. Η συνεργασία επέτρεψε στους μαθητές να ανακαλύψουν την επαγγελματική κληρονομιά της περιοχής τους, στην οποία η ιστορία του επαγγέλματος και των παραδοσιακών τεχνικών συνδυάζονται, και να διαβιβάσουν την γνώση αυτή στους ευρωπαίους εταίρους τους.

Το έργο "Raconte-moi un bijou!" ήταν δομημένο –ενοποιημένο χάρη στην παρέμβαση των τεχνιτών, των σχεδιαστών κοσμημάτων, ακαδημαϊκών και πρώην μαθητών των σχολείων, των επιχειρήσεων και των μουσείων, που συνέβαλαν σημαντικά στις εκπαιδευτικές του επιδιώξεις. ‘Ολοι οι εμπλεκόμενοι μοιράστηκαν με κάθε σχολείο-εταίρο, τις επαγγελματικές τους εμπειρίες και αποδέχθηκαν να διαβιβάσουν συγκεκριμένες δεξιότητες και τεχνικές στους σπουδαστές.

Η σύμπραξη "Raconte-moi un bijou!" Είναι "χτισμένο" συλλογικά από τις 9 ομάδες που ασχολούνται με την εταιρική σχέση, και σταδιακά ανάλογα με τις 4 κύριες φάσεις του χρονοδιαγράμματος εργασιών: 1) την ανακάλυψη και την κατανόηση των παραδοσιακών τεχνικών αργυροχρυσοχοίας που χρησιμοποιούνται σε κάθε χώρα και στη χώρα του εταίρου, 2) τη δημιουργία σύγχρονων κοσμημάτων με την εφαρμογή αυτών των τεχνικών, 3)την αναπαραγωγή και την διάδοση αυτών των εμπειριών μέσα από εφημερίδες των σχολείων, ταξιδιωτικά βιβλία, ιστοσελίδες, 4) τις ομαδικές εκθέσεις των κοσμημάτων που δημιουργήθηκαν από τους σπουδαστές, και παρουσιάστηκαν σε όλη την Ευρώπη.

ΣΧΟΛΕΙΑ-ΕΤΑΙΡΟΙ

  1. Lycee PROF.JEAN Guehenno ΓΑΛΛΙΑ-ST-AMAND MONDROND
  2. Escola secundaria ARTISTICA ANTONIO ARROIO ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ-LISBOA
  3. Escola secundaria ARTISTICA Soares dos Reis PORTOGAL-ΠΟΡΤΟ
  4. Stredni UMELECKOPRUMYSLOVA Skola Republique tcheque-Turnov
  5. Stedelijk Instituut voor HANDEL EN Ambachten ΒΕΛΓΙΟ-ANTWERP
  6. Institut des ARTES, ΤΕΧΝΙΚΕΣ ET ARTISANATS ΒΕΛΓΙΟ-NAMUR
  7. ESCUELA ARTE Ν 3 ΙΣΠΑΝΙΑ-Madrit
  8. Diek-Volos ΕΛΛΑΔΑ- ΒΟΛΟΣ
  9. IST.ISTR.SUP. B. Cellini
  10. Liepajas MAKSLAS Vidusskola ΛΕΤΟΝΙΑ-LIEPAJA

 - Κάθε εταίρος ήταν υπεύθυνος για τις δικές του ενέργειες και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες στο πλαίσιο της εταιρικής σχέσης. Οι συναντήσεις του έργου, οι συναντήσεις με το συντονιστή εταίρο (FR) και η χρήση των νέων τεχνολογιών έχουν διευκολύνει τον γενικό συντονισμό, την εναρμόνιση των πρωτοβουλιών και την ισορροπία των ενεργειών. Οι πρωτοβουλίες του κάθε εταίρου θεωρήθηκαν ως θεμελιώδης σε αυτό το έργο, που βασίζεται αφενός επί των ιδίων πόρων (τεχνικές αργυροχρυσοχοίας) σε κάθε πολιτιστική κληρονομιά, και αφ ετέρου στη διαβίβαση αυτών των αποτελεσμάτων προς τους άλλους εταίρους του έργου( εκθέσεις, φιλοξενία των αντιπροσωπειών, την κινητικότητα, τη διάδοση των αποτελεσμάτων των ασκήσεων)

 - Κάθε εταίρος είχε ως αποστολή να δημιουργήσει ετησίως μία συλλογή από μοναδικά και σύγχρονα κοσμήματα φτιαγμένα από την ομάδα του σχολείου, σύμφωνα με τη διαδικασία της έρευνας, της εκπαίδευσης και την υλοποίησή τους που ήταν αναπόσπαστος κανόνας της εταιρικής σχέσης. Ο εμπλουτισμός της δημιουργικότητας κατά τη διάρκεια των 2 ετών του έργου επιτέυχθηκε αρχικά χάρη στο τεχνικό προσωπικό που απασχολήθηκε από κάθε σχολείο κατά τη διάρκεια των συνεδρίων ή των τεχνικών εργαστηρίων (τεχνίτες, καλλιτέχνες, σχεδιαστές, επιχειρήσεις, μουσεία) και από την άλλη πλευρά, χάρη στην σχετικότητα των ευρημάτων και της μάθησης κατά τη διάρκεια της κινητικότητας και των σεμιναρίων των αντιπροσωπειών στα σχολεία.

ΣΤΟΧΟΙ

  • Ανακάλυψη και μελέτη της πολιτιστικής, καλλιτεχνικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και ταυτότητας των χωρών των συνεργαζόμενων σχολείων.
  • Σεβασμός των πολιτιστικών ταυτοτήτων και εμπλουτισμός με άλλες ευρωπαϊκές κληρονομιές.
  • Ένταξη και εκπαίδευση σε τεχνικές (κοσμήματος) που σχετίζονται με τις διδακτικές εφαρμογές των σχολείων-εταίρων.
  • Ενίσχυση των κινήτρων για τη χρήση της μητρικής γλώσσας από τους εκπαιδευόμενους στη σύμπραξη του έργου.
  • Προώθηση των αποτελεσμάτων της κοινής εργασίας από την ανάπτυξη του έργου (εκθέσεις, τύπος, web)
  • Κοινή εκπαίδευση και μέθοδοι σύγκρισης, μεταξύ σχολείων, των μεθόδων κατασκευής και των τεχνικών (τεχνικές αργυροχρυσοχοίας)
  • Ανακάλυψη και έμπνευση από αισθητικές και καλλιτεχνικές ταυτότητες των σχολείων-εταίρων
  • Διάδοση της δημιουργικότητας και των δεξιοτήτων καινοτομίας με την ενσωμάτωση νέων τεχνικών και ειδικών υλικών.
  • Χρήση των γλωσσών επικοινωνίας (γλώσσα του έργου), εκτός από την μητρική
  • την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και ιδιαίτερα κίνητρα των μαθητών να συμμετέχουν σε άλλες ευρωπαϊκές δράσεις

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ- ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΙΕΚ ΒΟΛΟΥ

Ένας μεγάλος αριθμός των διακρατικής κινητικότητας επέτρεψε την προετοιμασία, την υλοποίηση και την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Η συντονιστής εταίρος (FR) άνοιξε τις 2 πρώτες εκθέσεις στην πόλη του τον Ιανουάριο του 2011 και τον Ιανουάριο του 2012 και διοργανώσε εκεί, σε αυτό το πλαίσιο, συναντήσεις εργασίας, όπου συμμετείχαν πολλοί εταίροι (Befr, BEnl, ES, IT, GR, PILT, PTpo) .

Τέσσερις (4) γενικές συνελεύσεις συντονισμού συγκέντρωσαν το σύνολο όλων των εταίρων (10) και βοήθησαν να καθορίσουν από κοινού τις ατζέντες (κινητικότητα, εκθέσεις, εγκαίνια), τους στόχους που πρέπει να ακολουθήσουν, τις μεθόδους διδασκαλίας, και να αναπτύξουν από κοινού τη διαδικασία αξιολόγησης του έργου

  1. Δεκέμβριος 2010: συνάντηση για το project στην Μαδρίτη (Ισπανία)
  2. Απρίλιος 2011: Μία ομάδα 8 ατόμων (Η Διευθύντρια του ΔΙΕΚ, 2 καθηγητές και 5 σπουδαστές) επισκέφθηκε τη Σχολή SIHA της Αμβέρσας. Εκτός από τις επισκέψεις σε μουσεία, εκθέσεις και αξιοθέατα, πραγματοποιήθηκε διήμερο σεμινάριο στο Μουσείο Αργυροχρυσοχοίας της Αμβέρσας, με θέμα μια παραδοσιακή τεχνική του Βελγίου(silversmithing). Tις γνώσεις που αποκόμισαν οι σπουδαστές εκεί θα τις συνδυάσουν με τη δική μας παραδοσιακή τεχνική(συρματερή) για να κατασκευάσουν μια νέα σειρά κοσμημάτων, μέχρι το Δεκέμβριο του 2011, που θα πάρουν μέρος στην επόμενη Ευρωπαική περιοδέυουσα Έκθεση του COMENIOUS.

    Δείτε τη παρουσίαση(ppt)

  3. Μαΐου 2011: συνάντηση για το project στην Πόρτο . Μια καθηγήτρια και δύο σπουδαστές επισκέφθηκαν τη Σχολή Αrtistika Soares Dos Reis. Σεμινάρια σε τεχνικές αργυροχρυσοχοίας.

    Δείτε τη παρουσίαση(ppt)

  4. Νοέμβριος 2011: συνάντηση για το project στη Λισαβόνα

     

  5. Iανουάριος 2012: Μία καθηγήτρια και επτά σπουδαστές επισκέφθηκαν στη Γαλλία στο Saint-Amand Mondrond τη σχολή LYCEE PROF. JEAN GUEHENNO. Παραυρέθηκαν στα εγκαίνια της δέυτερης Ευρωπαικής περιοδέυουσας Έκθεσης του COMENIOUS, και παρακολούθησαν σεμινάρια και διαλέξεις από επαγγελματίες στο χώρο του κοσμήματος.

  6. Μάιος 2012: συνάντηση για το project στην Πόρτο (PT). ). Μια καθηγήτρια και δύο σπουδαστές επισκέφθηκαν τη Σχολή Αrtistika Soares Dos Reis.

Το Δημοτικό ΙΕΚ Βόλου φιλοξενεί τη 2η Πανευρωπαϊκή Έκθεση Κοσμήματος COMENIUS
 
Τη 2η Πανευρωπαϊκή Έκθεση Κοσμήματος COMENIUS, με τίτλο "Raconte-moi un bijou", με εργασίες σπουδαστών δέκα ευρωπαϊκών σχολών, φιλοξένησε το Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης του Δήμου Βόλου, από τις 30 Μαρτίου έως τις 14 Απριλίου 2012. Τα εγκαίνια της έκθεσης έγιναν το Σάββατο 7 Απριλίου στις 8.00 το βράδυ στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Ν. & Σ. Τσαλαπάτα, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιηθηκε διάλεξη της κας Μαρίας Γαβρήλου π. Επιμελήτριας του Μουσείου Κοσμήματος Λαλαούνη με θέμα: «Κόσμημα - Σύγχρονες Δημιουργίες ή Νέοι Προβληματισμοί». Στα εγκαίνια της έκθεσης θα παρευρέθηκε αντιπροσωπία 4 καθηγητών από τη Σχολή Κοσμήματος και Κοπής Διαμαντιών S.I.H.A. της Αμβέρσας.
Συμμετείχαν οι σχολές: Βέλγιο: S.I.H.A. – Anvers, Ι.Α.Τ.Α. – Namur / Γαλλία: L.P.J.G. – Saint – Amand Mondrond / Ελλάδα: D.I.E.K. – Volos / Ισπανία: Escuela De Arte 3 – Madrit / Ιταλία: I.S.A. Cellini – Valenza / Λετονία: L.M.V. – Liepaja / Πορτογαλία: E.S.A.A. – Lisbon, E.S.S.R. – Porto / Δημοκρατία της Τσεχίας: S.U.P.S. – Turnov.Το Δημοτικό ΙΕΚ Βόλου συμμετέχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα COMENIUS για τη περίοδο 2010 – 2012. Σκοπός του προγράμματος είναι μέσα από τη διακρατική κινητικότητα σπουδαστών και καθηγητών να αναπτυχθούν οι επαγγελματικές δεξιότητες των σπουδαστών και να διευρυνθούν οι πολιτισμικοί ορίζοντες τους, γνωρίζοντας την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής των Ευρωπαίων εταίρων τους. Σύμφωνα με το σκεπτικό του προγράμματος κάθε σχολή καλείτε να εφαρμόσει μια παραδοσιακή τεχνική της χώρας της, σε ένα κόσμημα που θα κατασκευαστεί με μια τεχνική που οι σπουδαστές διδάχτηκαν κατά την επίσκεψη τους σε μια άλλη σχολή. Μέχρι σήμερα έχουν γίνει 21 ταξίδια σπουδαστών και καθηγητών σε σχολές κοσμήματος στη Μαδρίτη, την Αμβέρσα, το Πόρτο και το St. Amand Mondrot στη Γαλλία.